Music Wiki
Advertisement
Şehrazat.jpg

Şehrazat Kemali Söylemezoğlu (născută la 3 septembrie 1952), cunoscută sub numele de scenă Şehrazat sau Şehro , este o celebritate turcă , personalitate de televiziune, femeie de afaceri , filantropă, compozitoare, compozitoare, producător de discuri, cântăreaţă ocazională de jazz şi muzică pop.

Proprietarul a mii de lucrări de succes turcești, primul cântec de succes al lui Şehrazat este „Yaz Yaz Yaz”, care a fost cântat de superstarul turc Ajda Pekkan . Acest cântec a fost o reformă în muzica pop turcă. Mai recent, „Kocaman Öpüyorum ” și „Sırada Sen Varsın” ale lui Bengü sunt, de asemenea, hituri scrise de Şehrazat. Debutul lui Demet Sağıroğlu „Kınalı Bebek” în 1994 a fost o altă melodie foarte populară a lui Şehrazat. În plus, deși are o voce foarte rară și minunată ca mama ei, este cunoscută mai degrabă pentru producțiile și compozițiile sale muzicale decât pentru spectacolele active. Prin urmare, la sfârșitul anilor 1970 și începutul anilor 1980, ea era cunoscută pentru aranjamentele cântând, în special, „Așk Bir Kumarsa” ( „The Winner Takes It All” de la ABBAcoperta lui „ All Hung up in Your Green Eyes ” , „İmkânsız Aşk” ( coperta „I Close My Eyes and Count to Ten” a lui Dusty Springfield ) și Kelebek ( „Free as the Wind” de Engelbert Humperdinck (Temă) din Papillon)" coperta). În perioada 1975-1987, datorită poliglotismului și repertoriului eclectic și larg de cântece contemporane și narative în limba engleză, Şehrazat, ca solist, a reușit să cânte periodic în Playboy și Gala, care erau locații VIP cu artiști de performanță de top din Turcia. . Cu o multitudine de cântece grozave și prezență pe scenă, spectacolul ei intens a fost cu adevărat apreciat de public și de mass-media, totuși, ea a decis să renunțe la spectacol, dar să continue să scrie cântece. Vocea ei este probabil clasificată drept contralto cu un registru inferior puternic, deoarece posedă o agilitate vocală și o rezistență semnificativă. De aceea, Şehrazat este capabil să cânte şi notele înalte de soprană şi notele joase de bariton.

Şehrazat a fost, de asemenea, producătorul superstarului Ajda Pekkan , Sibel Tüzün , fostul participant la Eurovision Song Contest , Yıldız Kaplan , Reyhan Karaca , Zeliha Sunal şi Band AF.  Sezen Aksu , un alt cântăreț, compozitor și producător turc de muzică pop care a vândut peste 40 de milioane de albume în întreaga lume, este cel mai apropiat coleg al lui Şehrazat.

La 2 februarie 1985, Şehrazat, ca invitat special, a jucat în sărbătoarea muzicală a emisiunii TV lunare „Do-Re-Mi”, numită „Jazz and Dance Night”, cu piesa „Break Me”. Noaptea a avut loc și un duet Coșkun Demir-Șehrazat „Baby Come to Me”. Ea a apărut simultan în emisiunea Star TV a lui Cem Özer „Laf Lafı Açıyor” pe 19 iunie 1992 și pe 3 mai 1996, când spectacolul a fost transferat pe Kanal D.

Advertisement