Music Wiki
Advertisement

A Filetta.jpg

A Filetta ( pronunție corsicană:  [a fiˈletta] , lit.  „The Fern”) este un grup de cântăreț format exclusiv masculin, care interpretează muzică tradițională din Corsica . Este alcătuit din cântăreți corsicani care încearcă să popularizeze stilul tradițional de cântare al polifoniei corsicane. Pentru a-și afirma identitatea corsicană, numele grupului se referă la un fel de feriga care crește pe insulă.

De peste 35 de ani, A Filetta cântă polifonie tradițională dar și inovatoare. Au înregistrat multe și au concertat la nivel internațional. În 2009, au concertat în Franța, Germania, Polonia, Irlanda, Brazilia, în țările baltice, Belgia, Italia și Austria. Anul 2010 i-a adus în Japonia, Coreea și Réunion.

Grupul A Filetta a fost fondat în octombrie 1978 în Balagne de către Michel Frassati, tânăr profesor, căruia i s-a alăturat Tumasgiu Nami, apicultor. Această asociație al cărei prim obiectiv a fost să contribuie la salvarea moștenirii orale corsicane a fost legată de mișcarea Riacquistu . În 1981, este lansat primul album al lui A Filetta, Machja n'avemu un antra . Acest prim album va fi urmat de alții, inclusiv unul cu copii, ( Sonnii Zitillini , 1987) și primul lor album a cappella , A' u visu di tanti (1989).

În același timp, A Filetta a pus mult în asociații culturale, printre care U Svegliu Calvese cu care au lansat în 1989 primele Rencontres de Chants Polyphoniques de Calvi: „La început a fost o voce” , acum un festival consacrat.

Advertisement