Music Wiki
Advertisement
Andrea Adolfati.jpg

Andrea Adolfati (1721 sau 1722, Veneția – 28 octombrie 1760, Padova ) a fost un compozitor italian care este amintit în special pentru producția sa de opera seriale . Lucrările sale sunt în general convenționale și similare stilistic cu operele profesorului său Baldassare Galuppi.

Adolfati a studiat compoziţia muzicală la Veneţia cu compozitorul Galuppi. După terminarea studiilor, a devenit maestru di cappella la Santa Maria della Salute , funcție pe care a deținut-o până în 1745. Apoi a lucrat în aceeași calitate la curtea din Modena, unde sa divertimento da camera La pace fra la virtù e la bellezza. a avut premiera în 1746. În aceeași perioadă a compus câteva cântece și arii pentru Lo starnuto di Ercole de Johann Adolph Hasse , care a fost susținută la Teatro San Girolamo (un mic teatru situat în Palazzo Labia ) în 1745 și în timpul Carnavalului 1746.

În 1748, Adolfati a devenit maestru di cappella la Basilica della Santissima Annunziata del Vastato din Genova. La 30 mai 1760 a devenit maestru di cappella al Catedralei din Padova , succeduindu-l în acel post lui Giacomo Rampini , care murise cu trei zile mai devreme. A rămas acolo doar o perioadă scurtă, deoarece și el a murit doar cinci luni mai târziu.

Advertisement