Music Wiki
Advertisement

Babyshambles.jpg

Babyshambles a fost o formație de rock engleză stabilită la Londra. Trupa a fost formată de Pete Doherty (voce principală, chitară ritmică) în timpul unui hiatus de la Libertines .  Începând din 2013 formația include Mick Whitnall (chitară principală), Drew McConnell (chitară bas, coruri) și Adam Ficek (tobe, percuție). Babyshambles a lansat trei albume Down in Albion (2005), Shotter's Nation (2007) și Sequel to the Prequel (2013), trei EP-uri și o serie de single-uri .

La mijlocul anului 2003, lui Pete Doherty i s-a interzis să se joace cu libertinii până când a reușit să-și depășească problemele legate de abuzul de substanțe. Ca răspuns, Doherty a format o formație alternativă și l-a recrutat pe fostul libertin Steve Bedlow ca vocalist. Inițial, Doherty plănuia să numească noua sa trupă T'Libertines, din cauza conexiunii Yorkshire a formației - linia trupei la acea vreme era formată în principal din Yorkshiremen. În noaptea în care era programat primul concert al Babyshambles, Doherty a fost arestat pentru spargerea apartamentului lui Carl Barât . După ce a fost acuzat și eliberat, prietenul său Dean Fragile a organizat un nou concert la Tap'n'Tin. Spectacolul a primit recenzii mixte.

Doherty a fost condamnat la șase luni de închisoare pentru crima sa. Condamnarea sa a fost ulterior redusă la apel la două luni. Când a fost eliberat din închisoare, Doherty s-a alăturat The Libertines  și a părăsit proiectul Babyshambles. Cu toate acestea, a găsit timp pentru a înregistra primul single al trupei „ Babyshambles ”, care a fost lansat în aprilie 2004 pe High Society Records. Opera de artă a fost realizată de Sophie Thunder. Single-ul a fost limitat la 2000 de CD-uri și 1000 de copii de vinil de 7 ".

La începutul verii anului 2004, Doherty s-a trezit din nou scos din The Libertines din cauza consumului său de droguri.  Ca rezultat, Doherty a adus Babyshambles în prim plan cu Patrick Walden la chitară, Gemma Clarke la tobe și cei doi fii ai lui Peter Perrett , Jamie și respectiv Peter Junior, la chitară și respectiv la bas. Doherty a organizat mai multe concerte și formația a început să câștige respect în sine, chiar dacă Doherty a ratat o serie de apariții. Formația formației a suferit mai multe schimbări înainte de a se stabiliza la sfârșitul verii anului 2004 cu Doherty la voce, Patrick Walden la chitară, Gemma Clarke la tobe și Drew McConnell la bas.

În septembrie și octombrie 2004, Babyshambles a început un turneu britanic care a culminat cu două spectacole la Londra Scala. În ciuda temerilor că performanța lui Doherty nu va fi consecventă, turneul s-a sold-out și a primit aprecieri critice. Al doilea single al trupei " Killamangiro " a fost lansat pe 29 noiembrie 2004 pe Rough Trade Records , ajungând pe locul 8 în topul single-urilor din Marea Britanie . Trupa s-a angajat într-un alt turneu în decembrie 2004, printre preocupările crescânde cu privire la dependența de droguri a lui Doherty. În timpul unui concert în Blackpool , trupa a ieșit de pe scenă când a devenit clar că Doherty era prea intoxicat pentru a cânta  și a izbucnit o revoltă la Londra Astoria după ce Doherty nu a apărut, Cu 150-200 de public invadând scena și deteriorând echipamentul formației, inclusiv distrugerea drumkit-ului Gemmei Clarke, un incident care a pus la îndoială dorința ei de a continua în formație.

După stabilizarea definitivă la sfârșitul verii, gama lui Babyshambles a suferit o altă schimbare în ianuarie 2005. La 27 ianuarie 2005, bateristul Gemma Clarke a renunțat la trupă după ce nu a fost de acord cu conducerea lor.  Abuzul intens de droguri al membrilor trupei, în special al frontman-ului Doherty, și incapacitatea lui James Mullord de a face ceva în acest sens, au făcut-o să părăsească trupa în cele din urmă.  Ea a fost imediat înlocuită de Adam Ficek, care a fost cândva membru al trupei White Sport alături de Patrick Walden.

Advertisement