Music Wiki
Advertisement

Beecher.jpg

Beecher erau o trupă mathcore din Manchester , Anglia . Formați în 2001 de Daniel Plant (chitare), Ed Godby (voce), Mark Lyons (chitare), Will Shaw (tobe) și David Hopkinson (bas), au jucat un mix de metalcore , noise rock și metal progresiv .

Au făcut turnee în Marea Britanie și Europa cu Killswitch Engage , Norma Jean și Darkest Hour . Intenția inițială era ca trupa să fie un experiment de metal doom , dar recrutarea vocalistului Charles Edward Godby și a chitaristului Mark Lyons a făcut o gamă completă de trupe.

După înregistrarea unui CD demo cu cinci piese , trupa a lansat Resention Is a Big Word in a Small Town EP pentru Nottingham, cu sediul la Deep End Records în 2002.  A fost urmat de albumul Breaking The Fourth Perete în 2003 privind înregistrările de risc calculate.  La scurt timp după această lansare, Daniel Plant a părăsit trupa, fiind înlocuit temporar de Niall Wright de la D-Rail, dar în cele din urmă a fost înlocuit de Daniel Shaw. Will Shaw a părăsit trupa mai târziu, în cele din urmă fiind ales Daniel Jones ca înlocuitor. După multe aprecieri ale criticii și multe turnee, trupa a semnat cu Earache Recordsîn 2004. Earache a relansat Breaking The Fourth Wall în 2005 cu șase piese bonus.  2005 a apărut, de asemenea, lansarea celui de-al doilea album complet al lui Beecher This Elegy, His Autopsy .  Acest album, pe lângă faptul că a fost lansat ca un CD standard, a fost lansat și ca ediție limitată de vinil box-set (limitat la 1000 de exemplare).

Despărțirea formației a fost anunțată în ianuarie 2006  iar spectacolul final a avut loc la Star and Garter din Manchester la 2 februarie 2006, jucând alături de Narcosis și D-Rail. Beecher a cântat două seturi: unul cu bateristul lor original format din piese anterioare (inclusiv o difuzare rară a „The Only One I Know”) și unul cu înlocuitorul său unde This Elegy, His Autopsy a fost interpretat integral. David Hopkinson și Ed Godby au jucat în The Freezing Fog; Daniel Jones cântă în prezent la tobe în formația instrumentală progresivă Day For Airstrikes. Ulterior, Godby a emigrat în Belgia, unde și-a înființat trupa Castles . Daniel Shaw cântă în prezent în noua sa trupă Under The Horns .

Trupa s-a reformat pe scurt în perioada decembrie 2010-iunie 2011, pentru un spectacol unic de zece ani la Moho Live din Manchester, cu sprijinul Trojan Horse și Nasdaq. Au fost anunțate încă două spectacole pentru Leeds și Londra. Cu toate acestea, după ce au terminat spectacolele planificate la sfârșitul lunii iunie 2011, au anunțat că nu intenționează să facă reuniunea permanentă.

Advertisement