Music Wiki
Advertisement

Blue Orchids.jpg

Blue Orchids este o trupă engleză post-punk formată la Manchester în 1979, când Martin Bramah a decis să renunțe la The Fall după ce a cântat pe albumul de debut al trupei Live at the Witch Trials . Creat de poetul punk John Cooper Clarke din Salford , trupa a înregistrat pentru Rough Trade și a acționat ca trupă de suport pentru Nico din Velvet Underground înainte de o perioadă de 25 de ani de activitate intermitentă și identități alternative.

După ce a părăsit The Fall, Bramah a făcut echipă cu clapeista Una Baines , de asemenea fost membru Fall, chitaristul Rick Goldstraw (de asemenea, fostul Fall), basistul Steve Toyne și bateristul Ian Rogers (AKA Joe Kin).  John Cooper Clarke a sugerat numele „The Blessed Orchids”, dar conform lui Bramah, Goldstraw l-a amintit greșit ca „The Blue Orchids” și numele a rămas.

Trupa a semnat cu Rough Trade Records și în noiembrie 1980 și-au lansat single-ul de debut, un dublu A-side, „The Flood”/“Disney Boys”.  După această lansare, Steve Toyne a părăsit trupa și Rick Goldstraw a preluat funcțiile de bass. În februarie 1981 au lansat cel de-al doilea single „Work”.

„Work” a fost foarte plăcut de DJ-ul BBC John Peel, care a cântat în mod regulat  iar grupul a fost invitat să înregistreze o sesiune Peel pentru show-ul său. Muzica trupei a intrat în atenția lui Echo & the Bunnymen , care ulterior au invitat Blue Orchids să fie actul de susținere pentru turneul lor din 1981 în Marea Britanie.  Alastair „Baz” Murphy a fost recrutat să cânte la clape în turneu, deoarece Baines era bolnav.

Phillip Toby Toman , un fost membru al The Durutti Column , s-a alăturat la tobe când Ian Rogers a părăsit grupul după turneul Echo & the Bunnymen (mai târziu a continuat să cânte pentru Primal Scream sub numele de Toby Tomanov). Această nouă linie-up a înregistrat un album de debut numit Cel mai mare Hit (Bani Munte) ,  , care a continuat să vândă 10.000 de exemplare.

Grupul a făcut un turneu cu Nico , servind atât ca grup de sprijin, cât și ca act de sprijin. Goldstraw a decis să părăsească Blue Orchids pentru a continua turneele cu Nico, așa că un nou basist, Mark Hellyer, l-a înlocuit. În perioada în care trupa lucra cu Nico, Steve Garvey (fost cu Buzzcocks , The Teardrops și Bok Bok, apoi cu Motivation ), a cântat și la bas cu ei, cu puțin timp înainte de a migra în Statele Unite.

Următorul record al grupului a fost EP-ul Agents of Change în 1982.  După ce s-a despărțit de Rough Trade la sfârșitul anului, grupul s-a despărțit, Baines formând The Fates.

Bramah și Baines s-au întors pentru scurt timp în 1985 cu single-ul „Sleepy Town” și grupul s-a despărțit din nou. Bramah a format apoi un nou grup cu fostul baterist de la Fall, Karl Burns, numit Thirst. Grupul a lansat un singur disc, EP-ul Riding the Times , în 1987.

În 1989, Bramah s-a întors pentru scurt timp la The Fall și a apărut pe albumul Extricate . A fost demis din grup în timpul turneului său din Australia anul următor.

În 1991, Bramah s-a întors cu o nouă încarnare a Blue Orchids, care a prezentat fostul chitarist de la Smiths Craig Gannon la chitară, Martin Hennin la bas și Dick Harrison la tobe.  Prima lor lansare a fost un single numit „Diamond Age”, urmat în 1991 de un album compilație numit A View from the City . În 1992 au lansat EP-ul Secret City și un al doilea album a fost înregistrat în 1993, dar a rămas nelansat timp de zece ani. Bramah a decis să împartă grupul din nou în 1995.

În 2002, un album de compilație numit A Darker Bloom a fost lansat pe eticheta Cherry Red .  Această lansare a avut note scrise de fostul coleg al lui Bramah în The Fall, DJ-ul BBC Marc Riley, care a spus despre ei: „Gândește-te că Tom Verlaine este oaspete cu The Doors... una dintre cele mai captivante și intrigante trupe ale trupei. anii 80″

În 2003, grupul a reeditat trei albume pe labelul LTM . Albumul păstrat din 1993 a fost lansat în cele din urmă cu titlul The Sleeper .  A fost lansat aproape simultan un album compilație numit From Severe to Serene , care includea cele două sesiuni Peel ale grupului, piese live și conținutul EP- ului Thirst's Riding the Times .  La sfârșitul anului, albumul de debut al grupului The Greatest Hit (Money Mountain) a fost reeditat pe CD.

În 2004, LTM a lansat și un nou album Blue Orchids numit Mystic Bud .  Conținea o versiune coperta a lui Sugar, Sugar de The Archies, alături de nouă originale Bramah.  Membrul fondator Rick Goldstraw s-a întors pentru Slum-Cavern-Jest! EP în 2005. Această lansare a prezentat o versiune cover a piesei Fred Neil „Green Rocky Road”.

În ianuarie 2008, Martin Bramah și-a lansat albumul solo de debut The Battle of Twisted Heel .

În decembrie 2008 s-a format noul grup al lui Bramah Factory Star , cu Tim Lyons și Brian Benson (din The Sandells). Au fost înlocuiți în aprilie 2009 de foștii membri ai Fall, Steve Hanley la bas, Paul Hanley la tobe și John Paul Moran (alias Hop Man Jr) de la Gnod și Rapid Pig la tastaturi. Formația lui Factory Star din iunie 2010 a fost Martin Bramah, Hop Man Jr, Chris Dutton (bas) și Tom Tom Lewis (tobe). În ianuarie 2012, fostul tobosar al The Passage Joe Mckechnie l-a înlocuit pe Lewis.

În septembrie 2012, Blue Orchids s-a reformat din nou, susținând concerte la Liverpool, Manchester și Londra. Formația a fost formată din membrii Factory Star Martin Bramah, John Paul Moran, Chris Dutton și Joe McKechnie, cu adăugarea lui Ann Matthews (Fflaps/Ectogram) la chitară/voce. În ianuarie 2013, Chris Connolly, fostul V2 și Ed Banger și membru de lungă durată The Glitter Band , s-a alăturat la tobe. În 2015, Vince Hunt de la A Witness și Inca Babies l-au înlocuit pe Chris Dutton la bas, iar trupa a revenit la apariții live regulate. În 2017, Chis Connolly a fost înlocuit de Howard Jones, oficial de la Last Harbour , Kin , Calvin Party .

În 2016 Albastru Orchids a lansat un nou album Once si Future Thing ,  o compilație retrospectivă a anilor Rough Trade numit Awefull ,  , cu opere de artă de la artiști celebri Aleksandar Mladenović și Aleksandra Kekovic Mladenović, plus propria solo de mult pierdut Bramah lui albumul The Battle of Twisted Heel de pe eticheta Tiny Global Productions,  remodelat formația și a înregistrat piese noi, inclusiv o piesă pentru tributul compilat de Stewart Lee pentru trupa de cult din Birmingham The Nightingales . Trupa continuă să facă turnee și să înregistreze până în 2016.

Orhideele albastre au fost apreciate de critici de câțiva scriitori muzicali de seamă. NME“ Barney Hoskyns lui le -a spus«Există o economie de dragoste și dor în fiecare coardă, vocale sau instrumentale care rupe din inima dureros orhideelor albastru sunet» , în timp ce scriitorul Paul Morley, revizuirea lor doilea single„ de lucru " a spus "Ei sunt delirios, dar nu sunt nebuni."

Advertisement