Music Wiki
Advertisement

Charlélie Couture.png

Charlélie Couture (născut Bertrand Charles Elie Couture , 26 februarie 1956) este un muzician și artist multidisciplinar francez și american, care a înregistrat peste 25 de albume și 17 coloane sonore de filme și a susținut o serie de expoziții de picturi și fotografii. De asemenea, a lucrat ca designer de poster și a publicat aproximativ 15 cărți de reflecții, desene și fotografii.

S-a născut la Nancy și a absolvit l'École nationale supérieure des Beaux-Arts. A lansat primul său album, 12 Chansons dans la Sciure („12 cântece în rumeguș”) în 1978, urmat de Le Pêcheur („Pescuitul”) în 1979 și Pochette surprise („Lucky Dip”) în 1981. El a fost atunci semnat de Chris Blackwell la Island Records , devenind primul artist francez de pe label. A înregistrat albumul Poèmes Rock în New York și a contribuit, de asemenea, cu o piesă la albumul A Christmas Record, emis de ZE Records , o afiliată a casei de discuri Island. A avut un single de succes în Franța cu piesaCa un avion fără aripi .

Tot în 1981, a înființat, la Nancy, grupul Local à Louer de fotografi, pictori, poeți și a declarat în „Manifestul Art Rock” că „Arta trebuie să facă legătura între funcționalismul societății industriale și aspirațiile culturii pop. ". De asemenea, a lansat un jurnal de artă, Le Télégramme . În 1983, a scris prima sa coloană sonoră completă a filmului, pentru filmul Tchao Pantin ("So Long, Stooge"), pentru care a fost nominalizat la premiul César . A susținut prima sa expoziție de desene și acuarele la Paris în 1985 și a continuat să înregistreze și să facă turnee. În 1990–91 a vizitat Australia, înregistrând acolo două albume, Melbourne Aussie și Victoria Spirit .

Mai târziu, în anii 1990, înregistrările sale au avut mai puțin succes și s-a concentrat mai mult pe fotografie, desene și picturi.  În 1997 a înregistrat un album influențat de blues , Casque Nu ("Naked Helmet"), la Chicago . În 1998, i s-a acordat titlul de Officier du Mérite National. A lucrat intens pregătind afișe și publicitate pentru turneele de tenis, inclusiv afișele pentru finala Cupei Davis din 2002 dintre Franța și Rusia. În 2004, s-a stabilit pentru câțiva ani la New York, de unde a lansat două albume, Double Vue (2004) și New Yor-Cœur (2006).

Advertisement