Music Wiki
Advertisement

Emina Jahović.jpg

Emina Jahović ( sârbă chirilică : Емина Јаховић , pronunțat  [emǐːna jâːhovit͡ɕ] ; născută la 15 ianuarie 1982), cunoscută recent și sub numele de Emina , este o compozitoare, actriță și femeie de afaceri sârbo - turcă de origine bosniacă . Născută și crescută în Novi Pazar , ea a devenit cunoscută prin festivaluri de muzică. Jahović și-a lansat albumul de debut în 2002, dar a obținut succes comercial cu al treilea ei album Vila în 2008. Probabil unul dintre cei mai populari interpreți pop din teritoriile de limbă slavă din Balcani., ea a fost denumită „pop princeza” ( Pop Princess ).

Între 2010 și 2014, a jucat în rolul lui Lale Tașkıran Ilgaz în Lale Devri . Jahović a fost, de asemenea, judecător la primul sezon al X Factor Adria în 2013 și al doilea sezon al Rising Star Turkey în 2016. Ea și-a lansat propriul parfum numit Closer în 2014 și a fondat brandul de frumusețe, Yaemina Beauty , în 2020. Emina este o icoană de stil recunoscută atât în ​​Serbia, cât și în Turcia și a fost prezentată în reviste precum Cosmopolitan Serbia , Elele și Vogue Türkiye.

Între 2008 și 2018, a fost căsătorită cu cântărețul Mustafa Sandal cu care are doi fii.

Emina Jahović s-a născut la 15 ianuarie 1982 în Novi Pazar într-o familie musulmană bosniacă .  Mama ei Senija care a lucrat ca medic pediatru și tatăl Nusret, care a fost chirurg cardiotoracic .  Are doi frați mai mari, inclusiv jucătorul NBA Mirsad Türkcan .  Emina și-a pierdut tatăl la vârsta de treisprezece ani. A început să urmeze școala de muzică în timpul gimnaziului și a luat lecții de teatru în liceu. Jahović a primit în cele din urmă o diplomă de licență în management de la Universitatea Braća Karić din Belgrad.

Ea și-a început cariera concurând la festivaluri regionale de muzică și a câștigat la festivalul de tineret Zlatna staza din Muntenegru cu „Samo ti, moja muziko” ( Only You, My Music ). Emina s-a popularizat apoi cu albumul ei de debut Tačka ( Enough ) în 2002, care a fost lansat sub casa de discuri a lui Dino Merlin . Jahović s-a alăturat trupei pop-rock Hari Mata Hari în 2004 în turneul lor prin Bosnia și Herțegovina și America de Nord , cântând pentru diaspora iugoslavă. Albumul ei al doilea, Radije ranije ( Rather Sooner ), a fost lansat prin City Recordsîn 2005. A cunoscut un succes semnificativ cu cântece de succes precum „Da l' ona zna” ( Does She Know ). În același an, a fost declarată compozitoarea anului la festivalul Pjesma Mediterana din Budva .

În 2007, Emina a colaborat cu duo-ul sârb Flamingosi la „La Gitana” ( The Gypsy Woman ). Videoclipul însoțitor al single-ului a fost premiat la festivalul de skale Sunčane din Muntenegru.  În anul următor, ea a lansat primul ei single în limba engleză, intitulat „ Exhale ”,  care a fost complet produs și înregistrat în New York City sub aripa de producție a lui Bojan Dugić (alias Bojan „Genius” Dugic), Recording Academy e Premiile Grammy membru votant care a lucrat cu astfel de cei mai buni artiști de vânzare ca Beyoncé , Britney Spears ,Jay-Z și Jennifer Lopez . Maxi single-ul conținea piese remixate de DJ, inclusiv Elvir Gazić și Levent Gündüz. Piesele „Push It” și „Push It (Remix)” îl prezentau pe Cory Gunz , un rapper american .

Pe 19 aprilie 2008, videoclipul însoțitor pentru „Exhale” a avut premiera în emisiunea MTV Adria Top 20, care numără invers cele mai mari videoclipuri din versiunea localizată a canalului de muzică și divertisment MTV Europe .  Emir Khalilzadeh a regizat videoclipul.  Khalilzadeh a regizat și videoclipul pentru piesa din 2009 a Eminei „Pile moje” ( Dragul meu ), care a fost filmată în locuri istorice precum Liceul din Istanbul .

În decembrie 2008, a lansat single-ul „Još ti se nadam” ( Încă sper în tine ), un duet cu cântăreața sârbă Saša Kovačević . Cântecul a fost prezentat pentru prima dată la Festivalul Radio Sârb de la Vrnjačka Banja . Jahovic a spus că ea a scris versurile pentru „ti se nadam JoS“ după ce a rupt în sus  cu Mustafa Sandal pentru o perioadă scurtă de timp în 2006. Cu toate acestea, muzica a fost creditate influent artist de înregistrare grec Michalis Hatzigiannis . Single-ul a fost relansat mai târziu în albumul Eminei din 2009. Clipul muzical al cântecului a fost filmat în mai multe locații diferite din Serbia și a fost considerat a fi unul dintre cele mai scumpe videoclipuri muzicale din istoria muzicii sârbe.

În 2009, ca invitată specială, ea a interpretat melodia „Pile moje” la Sunčane Skale .  În plus, „ Rođeni sa greškom ” ( Născut cu o greșeală ), care este o melodie pop interpretată de cântăreții Ana Bebić , Milica Majstorović și Danijel Pavlović, a fost scrisă de Emina Jahović în Istanbul, în studioul vedetei ei pop. soțul Mustafa Sandal, care este și producător muzical.

Pe 21 mai 2009, al treilea album de studio al Eminei, Vila ( Fairy ), a fost lansat prin PGP RTS . Ea a dedicat acest album regretatului ei bunic, Adam. Albumul a fost înregistrat în doi ani și a inclus melodii scrise și compuse de Jahović, cu excepția „Ne zaboravi” ( Nu uita ), o melodie a Aleksandrei Milutinović, care a lucrat și la albumele anterioare ale Eminei, și „Zver” ( Beast ), care a fost co-scris și co-produs de Dino Merlin . Piesa „Ne zaboravi” a inclus un back-up vocal al celebrului cântăreț pop turc İzel . Albumul conținea și un duet cu Dino Merlin, „Med” ( Honey), care este cunoscută drept singura melodie pe care Merlin a cântat-o ​​vreodată pe care nu a scris-o singur.  De asemenea, Emina mai menționează că motivul pentru care a ales numele Vila pentru album este pentru că a crezut că piesa de titlu este una dintre cele mai bune melodii pe care le-a scris vreodată și de aceea și-a dorit ca oamenii să-i acorde atenție. .

La 25 octombrie 2009, Emina Jahović a susținut un concert la Sava Centar din New Belgrad , Serbia. Organizată în sprijinul albumului ei Vila și cuprinzând o listă de cântece de pe acel album și de pe albumele ei anterioare, ea a purtat 13 costume în timpul evenimentului și a cântat cele mai mari hituri ale ei. Unii dintre invitați, printre care Saša Kovačević, Jelena Tomašević și Sergej Ćetković, i s-au alăturat pe scenă pentru duete. Printre ceilalți invitați s-au numărat ministrul Muncii și Politicii Sociale și prietenul apropiat al familiei Rasim Ljajić , Mustafa Sandal , Marija Šerifović , Anabela Đogani , Milica Milša ., Žarko Jokanović, Dragana Mirković , Hari Varešanović și Mia Borisavljević.

Comercializată inițial ca o cântăreață pop pentru adolescenți la sfârșitul anilor 1990 și începutul anilor 2000, Emina este cunoscută pentru îmbinarea R&B cu muzica schlager . Recenziatorii identifică muzica Eminei ca aparținând în principal genului de muzică pop; cu toate acestea, printre fuziuni și subgenuri pe care muzica ei este denumită se numără pop tradițional , teen pop , synthpop , soft rock , power pop , pop rock , indie pop , glam rock , Europop , Euro disco , electropop , easy listening , disco house , casă adâncă, dance-pop , Britpop , bebop și baladă .

Tema constantă în muzica și versurile lui Jahović este dragostea, deși ea a scris despre alte subiecte, inclusiv durerea. Având în vedere agilitatea și rezistența ei vocală, vocea Eminei este probabil clasificată drept mezzo-soprană cu un registru inferior cald și un registru agil agil. Stilul distinct de a cânta Eminei Jahović a fost lăudat de colega ei Jelena Karleuša al cărei soț, Duško Tošić , locuia în Turcia.

Emina este cunoscută pe scară largă ca „Pop prințeza” ( Pop Princess ).  Cu toate acestea, ea este uneori denumită „Diva pop” și „Diva Srpska” ( Diva sârbă ).  Ca urmare a albumului ei Vila , presa sârbă i-a dat și porecla de „Balkanska vila” ( Zâna Balcanilor ).

Emina Jahović este destul de populară în întreaga zonă a Fostei Iugoslavii și în toată Europa de Est. Ea este, de asemenea, cunoscută în țări regionale precum Iran pentru rolul său protagonist din Omre Gole Laleh și este recunoscută pe scară largă în rândul comunităților diasporei din fosta Iugoslavie din Europa de Vest, Statele Unite , Australia și Canada .

În rubrica sa pentru WIRED , revista americană de știință și tehnologie publicată de Condé Nast , Bruce Sterling a descris-o pe Emina Jahović Sandal drept „diva neo-otomană”.

Advertisement