Music Wiki
Advertisement
Fratelli Mancuso.jpg

Frații Mancuso , Enzo ( Sutera , ...) și  Lorenzo ( Sutera , ...), sunt doi cântăreți , compozitori și multi -instrumentiști italieni din Sicilia.

Născuți în Sutera în provincia Caltanissetta , pe la mijlocul anilor 1970 au emigrat la Londra unde au locuit timp de opt ani lucrând în diferite fabrici de prelucrare a metalelor. În acei ani, în contact cu cercurile culturale și teatrele, au început să recompună fragmentele din moștenirea muzicală a pământului lor.

Reveniți în Italia în 1981, se stabilesc în Umbria , în Città della Pieve , unde locuiesc în prezent. Au început să cânte la începutul anilor 1980 în teatre mici din Germania și Franța , invitați ai asociațiilor culturale și ai festivalurilor de muzică populară.

În 1986 , în Spania îl cunosc pe Joaquin Diaz, un cunoscut savant și muzician cu care vor începe o strânsă colaborare: roadele acestei întâlniri vor fi înregistrarea primului LP Nesci Maria și a celui de-al doilea LP Romances de alla y de. aca.

Mai târziu participă la festivaluri și recenzii în Italia , în Europa și în țări precum Tunisia, Japonia, Uzbekistan, Rusia, Brazilia, Uruguay, Argentina, Indonezia, Croația.

În anii '90, datorită medierii desfășurate de consilierul pentru Învățământ Public Luciano Serranti, aceștia au lucrat la școala elementară Ficulle , un fermecător oraș umbrian din provincia Terni , ca profesori de muzică, creând o reprezentare muzicală pe tema: lucrări aparţinând trecutului realităţii ţărăneşti locale.

În 1993 colectează, împreună cu propriile compoziții, cântecele țării lor, având grijă de ediția unui CD intitulat Sutera, tradiția muzicală a unui oraș din Sicilia (SudNord Roma 1993) . În același an au câștigat Premiul Orașului Recanați , noi tendințe în compoziție. În 1997 au lansat CD -ul Bella Maria pentru Amiata Records.

În 1998 , regizorul Anthony Minghella alege un cântec de pe CD-ul Bella Maria  pentru coloana sonoră a filmului The talent of Mr. Ripley și le decupează un rol de actori, alături de Matt Damon , Gwyneth Paltrow și Jude Law , rămânând. foarte loviți „de chipurile lor străvechi”  și de glasurile lor: „Străvechi și tari ca pământul și totuși modelate pe coardele sufletului, asemenea cântecelor religioase a capella ale tradiției sacre”.

În toamna aceluiași an pregătesc un CD și un videoclip pentru casa de discuri din SUA Putumayo World Music intitulat Italian odissey , producție care va fi distribuită în toată lumea în 2000. În octombrie 1999 sunt invitați să cânte la Tenco. Premiul 99. De la municipalitatea Palermo în ianuarie 2000 au primit Premiul Rosa Balistreri.

În 2001 au scris piesa Tu pensami pentru ficțiunea Rai 2 , Donne di mafia , de regizorul Giuseppe Ferrara . Pe 3 martie 2002, concertul lor a fost transmis în direct de Rai Radio 3 de la Capela Paulină Quirinale.

În martie 2003 a fost lansat pentru Amiata Records Cd-ul Cantu  , care a primit recunoașteri importante din partea presei italiene și străine și a fost salutat de critici drept: „Una dintre cele mai adevărate și mai vii expresii ale unei compoziții actuale și bogat elaborate, dar bine înrădăcinată într-o tradiție populară solidă și concretă.”  Între timp se dedică și teatrului, compunând muzică pentru diverse spectacole, printre care Medea lui Euripide pentru regizoarea Emma Dante.

Tot în septembrie 2004 pregătesc concertul Spartenza Amara pentru CIDIM , pe care îl vor duce la teatrele din Buenos Aires (Argentina), Montevideo și San José (Uruguay) și San Paolo (Brazilia). În 2007 și 2008 au participat la a 3-a și a 4-a ediție a Festivalului Giuseppe Sinopoli.

Chemați să cânte în toată Europa, Frații Mancuso se dedică și predării tradiției muzicale siciliene, susținând lecții-concert în unele universități, inclusiv în cele din Sevilla, Messina și Catania, iar în 2009 dirigând „Scena pe voce” la Școala de Artă dramatică Paolo Grassi din Milano cu proiectul Arlecchino în orașe - Palermo cântă cu Emma Dante.

În 2008, mereu cu Amiata Records , a fost lansat Requiem  , un „concert mistic pentru voci, cor feminin, instrumente și cvartet de coarde”, conceput și creat împreună cu compozitorul Carlo Pedini care și-a făcut debutul în 59. Sagra Umbrian. muzică. În același an au publicat L'isola Timida: Forme di vita nella Sicilia che Cambia (1970-2005) de Antonino Pennisi pentru Editura Squilibri din Roma , cu textele lor poetice și un DVD atașat cu muzica lor.

În 2010 au scris muzica pentru „Rumore di acqua” de Marco Martinelli , un text despre tragediile Mediteranei produs de Teatro delle Albe-Ravenna Teatro, interpretat de Alessandro Renda, decoruri și costume de Ermanna Montanari , care și-a făcut debutul în cadrul Festivalului Ravenna : în spectacolul, care va duce la teatrele din Mons, Stuttgart, New York, Chicago, Frații Mancuso își interpretează muzica live.

Advertisement