Music Wiki
Advertisement

Gülşen.jpg

Gülşen Bayraktar Çolakoğlu ( pronunțat  [ɟylˈʃen bajɾakˈtaɾ] ; născută la 29 mai 1976) este o cântăreață și compozitoare turcă . Născută şi crescută la Istanbul, a absolvit Liceul Şehremini. După ce a terminat liceul, Gülşen s-a înscris la Universitatea Tehnică din Istanbul și, în același timp, a început să cânte în baruri și mai târziu a părăsit universitatea. În 1995, în timp ce cânta într-un bar, a fost descoperită de un compozitor și a încheiat un contract cu Raks Müzik pentru realizarea primului ei album de studio.

Albumul de debut al lui Gülşen, Be Adam , a fost lansat în 1996, ceea ce a făcut-o cunoscută în industria muzicală, dar a preferat să ia o pauză din cariera ei profesională şi s-a concentrat în schimb pe viaţa ei conjugală. În 2004, al patrulea album al ei de studio Of... Of... a devenit un hit în Turcia și un single cu același nume ca albumul i-a adus atât un Golden Butterfly Award, cât și un Turkey Music Award . MU-Yap album certificat Yurtta Așk Cihanda ASK (2006) și albumele ei ulterioare au avut vânzări de succes, și Beni Durdursan Ml? (2013) a devenit cel mai bine vândut album al anului din Turcia, urmat de Bangır Bangır(2015), care a devenit al doilea cel mai bine vândut album din 2015. Single-urile „Yurtta Aşk Cihanda Aşk”, „Bi' An Gel”, „New One”, „Some Separation”, „Yatcaz Kalkcaz Ordayim”, „Snowman” „, „İltimas”, „Bangır Bangır” și „I Know Bir İhtimal” au devenit hit-uri numărul unu în Top 20 turc.

Gülşen, care a primit o primire pozitivă din partea criticilor muzicali și, alături de cariera ei de cântăreț, este o figură proeminentă ca compozitoare, a început să cânte propriile cântece, mai ales după primii ani de carieră, și a produs multe melodii de succes și pentru colegii săi. În 2015, a devenit cântăreața turcă cu cel mai mare număr de spectatori pe YouTube și un an mai târziu a devenit prima cântăreață turcă care a avut un videoclip vizionat de peste 200 de milioane de ori pe platformă. De-a lungul carierei ei, ea a câștigat numeroase premii, inclusiv șase premii Golden Butterfly și nouă Kral Turkey Music Awards.

Advertisement