Music Wiki
Advertisement

Işın Karaca.jpg

Işın Funda Büyükkaraca (născut la 7 martie 1973), mai cunoscută sub numele de Işın Karaca ( pronunţie turcă:  [ɯʃˈɯn kaɾaˈdʒa] ), este o cântăreaţă pop de origine turcă , născută în Marea Britanie.

Işın Funda Büyükkaraca s-a născut într-o familie cipriotă turcă care emigrase în Regatul Unit . Mama ei Şeniz Büyükkaraca este proprietară de restaurant în Cipru , iar tatăl ei Ali Büyükkaraca (decedat în 2011  ) a fost agent imobiliar originar din Afyon , Turcia . A absolvit London IV King Edward School cu ​​specializare în teatru.

Karaca are un fiu (Erda Kıvanç, născută în 1993) din primul ei soț, de care a divorțat ulterior. Ea a avut o aventură de 12 ani cu aranjatorul-compozitor Erdem Yörük.  Karaca s-a căsătorit cu directorul și pilotul de motocross Sedat Doğan pe 30 mai 2011.  Ea i-a născut fiica Sasha Mia în 2011.  Cuplul a divorțat 2 ani mai târziu, în noiembrie 2013.  Pe 29 decembrie 2016, s-a căsătorit cu Tuğrul Odabaş.  În 2017 și 2019, fostul ei soț Sedat Doğan a fost arestat în Brazilia după ce a fost prins pentru furt. În aprilie 2019, a fost dezvăluit că Karaca plătea o datorie de 1 milion ₺ lăsată de Sedat Doğan. Anterior, ea schimbase numele de familie al fiicei sale din Doğan în Büyükkaraca printr-o decizie judecătorească.  La 6 noiembrie 2019, Karaca și al treilea soț al ei Tuğrul Odabaș au divorțat.  În decembrie 2019, a început să se întâlnească cu muzicianul Can Yapıcıoğlu.

Işın şi-a început cariera muzicală ca vocalist pentru Sezen Aksu . În 1997, ea a interpretat cântece în traducerea turcă a coloanei sonore a lui Hercules de la Disney. Ea a interpretat și traducerile în turcă ale acestui album. În 1999, ea a devenit vocalista principală a grupului muzical „Panic Attack”,  dar grupul s-a separat înainte de a lansa orice album. În 2000, ea a concurat pentru Turcia la preeliminările Eurovision Song Contest cu „Bir Kırık Sevda”. Ea nu a trecut de pre-eliminările pentru Eurovision, dar a reprezentat Turcia la OGAE Second Chance Contest și a ajuns pe locul 7 cu 104 puncte. Un an mai târziu a încercat din nou cu „Kaderimsin”, dar din nou nu a fost selectată să reprezinte Turcia la Eurovision. În concursul OGAE a doua șansă, „Kaderimsin” a ajuns pe locul 14 cu 52 de puncte.  Ea a apărut și în videoclipurile muzicale ale lui Sezen Aksu „Oh oh” și „Allahın Varsa”. În 2000, a apărut în „Geçmişe Yolculuk” de pe albumul „ Gerçek Kal ” al lui Fresh B. Până în 2001, ea a continuat să lucreze ca solista la Sezen Aksu. De asemenea, a modelat pentru catalogul de toamnă-iarnă al companiei de modă XL „Sumak” în 2004–2005. Ea și fratele ei Akın Büyükkaraca dețin o companie de producție muzicală: Akış Production.

În noiembrie 2009, ea a modelat pentru colecția „Love My Body” al catalogului de toamnă-iarnă 2009–2010 al lui Adil Işık . Ședința foto a fost realizată de celebrul fotograf turc Serkan Şedele .

Pe măsură ce și-a câștigat faima lucrând cu Sezen Aksu ca solist, și-a lansat albumul de debut, Anadilim Așk ( My Native Language is Love ), cu ajutorul ei. Albumul este lansat în 2001 sub eticheta „Power Records”. Toate melodiile de pe acest album au fost scrise de Sezen Aksu, cu excepția că două dintre ele au versuri scrise de Ali İlyas. Ea a avut un mare succes cu acest album, devenind populară în toată Turcia. Primul ei single Tutunamadım și al doilea single Bașka Bahar au devenit hituri. Videoclipul celui de-al treilea single „Aramıza Yollar” a fost filmat de Waleed Nassif. Acest videoclip a fost primul videoclip de înaltă definiție din Turcia. Celebrul actor turc Toprak Sergenapare si in acest videoclip. Există un videoclip filmat pentru „Doğum Günün Kutlu Olsun Oğlum”, dar acest videoclip nu a fost difuzat niciodată din cauza unor conflicte cu compania ei de muzică. Prima lansare a acestui album s-a vândut rapid și s-au relansat cu o adăugare de „Tutunamadım (remix)” în 2001. Această versiune s-a epuizat și ea rapid, iar în 2006 a fost relansată cu eticheta „Seyhan Müzik”. După lansarea primului album, ea a contribuit la mai multe albume precum „Uluslararası Ödüllü Selmi Andak Şarkıları” de Selmi Andak, „ O Şarkılar ” de Hakkı Yalçın, „Sessiz Kalma” de Alpay şi colecţia „Yeni Türkiye Coşku Dolu”. Ea a interpretat o melodie din coloana sonoră a filmului lui Ezel Akay Where's Firuze?. Ea a jucat și în acest film ca guest star. În 2004 a format un grup numit „Masalcılar [Povestitori]” cu Erdem Yörük, Eda Özülkü și Metin Özülkü. Ei au făcut primul lor album numit „ Masalcılar I ” în care spun povești copiilor. Grupul intenționa să facă o serie de albume ca acesta și au creditat acest lucru pe coperta albumului, dar nu au lansat niciodată un alt proiect.

În 2004, ea a lansat al doilea album, İçinde Aşk Var ( There's Love Inside ). Ea a lucrat cu diferiți scriitori precum Aysel Gürel, Suat Suna, Ümit Sayın. Ea a scris și o melodie în acest album. Acest album are o singură melodie scrisă de Sezen Aksu. Primul videoclip Yetinmeyi Bilir misin? devine un hit. Al doilea videoclip „Bekleyelim de Görelim” a avut, de asemenea, un mare succes. Ultimul videoclip a venit pe o coperta Sezen Aksu „Hoşgörü”.

În 2006, a contribuit la albumul de poezie al lui Mehmet Tokat İnadına Seveceğim . Apoi a interpretat „Ben Sana Vurgunum” pentru albumul tribut al lui Ali Kocatepe 41 Kere Maşallah , care a fost o sărbătoare a celui de-al 41-lea an al lui Ali Kocatepe ca artist. Ea a interpretat „Eski Bir Resim” în albumul Mecburi İstikamet al cântărețului rap Ogeday . Ea a contribuit și la albumul caritabil Yaşasın Okulumuz, care își propune să facă școli sau să îmbunătățească condițiile acestora, mai ales în zonele suburbane.

Advertisement