Music Wiki
Advertisement
Indila.png

Adila Sedraïa (născută la 26 iunie 1984),  cunoscută cel mai bine sub numele de scenă Indila ( pronunție franceză: ​[ indila] ), este o cântăreață și compozitoare franceză.  Ea a colaborat cu mulți muzicieni la voce și compoziție înainte de a lansa primul ei single, " Dernière danse " ("Ultimul dans"), în noiembrie 2013, care a ajuns în Top 2 SNEP în Franța. Ea și-a lansat primul album Mini World în februarie 2014.

Adila Sedraïa s-a născut pe 26 iunie 1984, la Paris . Mama ei era îngrijitoare, în timp ce bunica cânta la nunți; are două surori mai mari.  Indila se descrie pe sine ca un „copil al lumii”, deoarece este de origine indiană, algeriană, egipteană și cambodgiană.  Înainte de cariera ei de cântăreață, ea a lucrat ca ghid turistic la Marché international de Rungis .  Ea a explicat că numele ei de scenă provine din dragostea ei nesățioasă pentru India.

În plus față de franceza ei nativă, Indila a oferit voce în engleză, inclusiv „Dreamin ' ” cu Youssoupha  și „Bye Bye Sonyé” cu DJ Abdel  și a cântat refrene în limba hindi în Criminel de TLF și Thug mariage de Rohff.

Întâlnirea ei cu producătorul de discuri Skalpovich i-a permis să intre în lumea rap-ului și în cele din urmă colaborări cu câțiva rapperi francezi.  Indila și-a început cariera muzicală în jurul anului 2009, furnizând voce pentru (printre altele) Invitation de Vitaa , „Trinité” de L'Algérino , „Thug mariage” de Rohff , „Hiro” de Soprano și compunând „J”. 'ai besoin d'y croire" cântată de amiralul T .  „Hiro” a fost prima ei colaborare de succes, ajungând pe locul 26 în topurile din Franța și pe locul 27 în Belgia. Ea a continuat să colaboreze cu alți câțiva rapperi și DJ francezi în următorii trei ani, inclusiv „Poussière d'empire” cu Nessbeal , „Criminel” cu TLF , „Press pause” cu OGB, „Bye Bye Sonyé” cu DJ Abdel , „ Dreamin ' " cu Youssoupha — care a atins apogeul în iulie 2012 pe locul 14  în topurile SNEP din Franța — și „Ma Reine” cu Axel Tony .  Ea a compus, de asemenea, melodiile Plus Haut de Matt Pokora împreună cu „Avec Toi” de Axel Tony featuring Tunisiano , în care este creditată după numele ei adevărat „„Avec toi”, care a fost produs de Skalp, a ajuns pe locul 7 în topurile din Franța în noiembrie 2012.

În noiembrie 2013, Indila a lansat primul ei single — „ Dernière danse ” („Last Dance”), de pe albumul Mini World — care a găsit rapid succes. A ajuns în top 10 al topurilor franceze pe 4 ianuarie 2014 și a ajuns pe locul 2 pe 18 ianuarie, unde a rămas până în săptămâna din 22 martie.  Cântecul a rămas în top 200 în Franța până în aprilie 2015, pentru un total de 77 de săptămâni în top 200.  A fost, de asemenea, un succes în afara Franței; până la sfârșitul lunii februarie 2014, „Dernière danse” a fost cântecul numărul unu pe iTunes în Grecia și România și piesa numărul doi pe iTunes în Turcia.  Videoclipul pentru Dernière danse , lansat pe 4 decembrie 2013,a atins 100 de milioane de vizionări YouTube la 30 iulie 2014  și are peste 800 de milioane de vizionări la 21 februarie 2022.

În februarie 2014, Indila a lansat primul ei album, Mini World , care a fost produs de Skalp.  Pe lângă „Dernière danse”, alte două single-uri de pe album au ajuns în top-20 în topurile din Franța: „Tourner dans le vide” („Spinning in the Emptiness”), care a ajuns pe locul 13, și „ SOS”, care a ajuns pe locul 8.  Albumul a fost cel mai bine vândut album în Franța în săptămâna debutului său și a rămas în top-10 cele mai bine vândute albume până în săptămâna 11 octombrie.  O versiune CD/DVD în ediție limitată a Mini Worlda fost lansat în noiembrie 2014, cu două piese noi, versiuni orchestrale ale „Tourner dans le vide” și „Love Story”, o versiune acustică a „SOS”, și videoclipuri cu spectacole live ale mai multor piese de pe album.  O a doua ediție limitată a Mini World în februarie 2015 conținea cele zece piese din lansarea originală, cele două melodii noi din prima ediție limitată și o altă melodie nouă.  Mini World a avut succes atât în ​​Franța, unde a fost al treilea cel mai bine vândut album din 2014, cât și în afara țării, unde a fost cel mai bine vândut în 2014 în Polonia și al doilea cel mai bine vândut album din 2014 în Belgia.

În octombrie 2014, Indila a câștigat premiul MTV Europe Music Award pentru cel mai bun artist francez din 2014.  A câștigat premiul pentru Cel mai bun album nou al anului (pentru Mini World ) la cea de-a 30-a ediție Victoires de la Musique în februarie 2015.  Indila a fost printre cei zece artiști care au primit premiul European Border Breakers în 2015.

Pe 23 august 2019, Indila s-a întors cu noua sa melodie „ Parle à ta tête ”.  Pe 14 noiembrie, videoclipul muzical al piesei a fost lansat.

Advertisement