Music Wiki
Advertisement
Innocentio Alberti.jpg

Innocentio Alberti (c. 1535 – 15 iunie 1615) a fost un instrumentist și compozitor italian renascentist . Provenea dintr-o familie de muzicieni din Treviso. Tatăl său era trompetist, iar fratele și unchiul său erau și muzicieni. El a fost adus la Padova pentru a fi profesor de muzică la Accademia degli Elevati sub conducerea lui Francesco Portinaro în 1557. Când Accademia a fost dizolvată în 1560, Alberti a mers să lucreze pentru curtea Este din Ferrara , unde a rămas pe listele curții până la dizolvarea curții. în 1598. A fost trecut ca „Innocentio del Cornetto” pe lista instrumentiştilor, sugerând că a cântat pecornet pentru tribunal.

Primele madrigale publicate de Alberti au fost în cea de-a patra carte a lui Cypriano de Rore de madrigale pentru cinci voci, alături de cele ale lui Rore, Portinaro și alți membri ai Academiei . Cele trei cărți ale sale de madrigale publicate în primul deceniu al secolului al XVII-lea la Veneția sunt cel mai probabil colecții de madrigale scrise între zece și treizeci de ani înainte. A fost un compozitor minor, cu toate acestea lucrările sale arată o mare măiestrie.

Advertisement