Music Wiki
Advertisement
Istentales.jpg

Istentales este o trupă etnică pop - rock din Sardinia . Grupul a fost format în Sardinia în 1995 la Nuoro în Sardinia de Gigi Sanna.

Numele trupei este preluat de la una dintre cele mai importante constelații ale celulei emisferei nordice, care în italiană este povestită de Orion. Această constelație se bazează pe vechimea gabbalei, care este orientată către păstori și maseori și, prin urmare, își are rădăcinile în imaginația colectivă a poporului din Sardinia.  În 2003, familia Istentales a scris piesa „Pro unu frore” pentru fiica lui Matteo Boe, ucisă în 2003 în timp ce se afla pe balcon.  Grupul a fost format în 1995 la Nuoro , în Sardinia . În 2002, trupa a colaborat și a realizat un single numit „Promissas” cu Pierangelo Bertoli . În 2006, saxofonista Simone Pala s-a alăturat grupului, iar Istentales a lansat albumul „Dae Sa Die... A Sa Notte”. În 2016, au făcut un turneu cu Tullio De Piscopo și, de asemenea, împreună cu Tazenda , o altă mare trupă de folk din Sardinia pentru sărbătoarea Sant'Agostino în Muravera .  În 2017, trupa a publicat single-ul „Notte E Luna” la. Danilo Sacco. În 2018 au realizat noul single numit „Lumeras” feat. Maria Luisa Congiu.  În 2022, au lansat albumul „Homines”, cu single-ul „O Sardigna” în feat. cu Elio ( de Le Storie Tese) și Tenores di Neoneli, trupa barbară prezintă cel de-al doilea single de pe noul lor album, numit „Sciopero” feat. cu Modena City Ramblers .

Advertisement