Music Wiki
Advertisement
Jean Barbur.png

Jehan İstiklal Barbur  (născut la 12 aprilie 1980) este o compozitoare de origine arabă creștină.  În 2002, ea sa mutat din Ankara la Istanbul pentru a urma o carieră muzicală profesionistă și a lucrat inițial ca vocalist în diferite grupuri pop și jazz. Cu ajutorul lui Bülent Ortaçgil  , ea a semnat un contract cu compania de producție Ada Müzik. În 2009, a fost lansat albumul ei de studio de debut, Uyan.  Și-a continuat cariera muzicală cu lansarea celui de-al doilea album de studio, Hayat , în 2010.  Ea a lansat albumele Sarı ,When You Never Have You și Evim Neresi în 2012, 2014 și, respectiv, 2017.

Jehan Barbur, a cărei familie locuiește în İskenderun , s-a născut în Beirut , deoarece mama ei credea că condițiile medicale din acest oraș sunt mai favorabile.  După naștere, și-a petrecut copilăria în İskenderun , înainte de a se muta la Ankara pentru a-și continua studiile la o universitate.  A fost interesată de muzică încă de când era mică. Cu toate acestea, din cauza refuzului tatălui ei de a-i permite să meargă la un conservator,  s -a înscris la Universitatea Bilkent , Facultatea de Științe Umaniste și Litere, Departamentul de Cultură și Literatură Americană. Barbur a fost interesată de teatru și muzică ca amator în anii ei de universitate.  A absolvit în 2002.

După absolvirea universității, Barbur s-a mutat la Istanbul pentru a-și începe cariera profesională. Când s-a stabilit în sfârșit în oraș, nu cunoștea nicio figură proeminentă de pe piața muzicală. Ea a încercat să se întâlnească cu muzicieni mergând în locuri unde unii dintre ei au avut spectacole live. După doi ani de căutare, a început să facă muzică cu o trupă. Ea a cântat în același loc timp de patru ani. În timpul petrecut acolo, și-a creat propria bază de fani. Între timp, ea a început să scrie versuri și să compună acasă la ea, într-un studio de amatori.  În cele din urmă, l-a întâlnit pe Bülent Ortaçgil cu ajutorul unui prieten.

După ce a ascultat demo-urile, lui Bülent Ortaçgil i-au plăcut versurile și compoziția și a spus că ar trebui să facă un album.  Cu toate acestea, Barbur nu avea nicio intenție să facă un album inițial. Cu ajutorul lui Ortaçgil și cu sprijinul prietenilor ei muzicieni, ea a început să aibă o viziune pozitivă asupra ideii de a pregăti un album.  După un timp, la sugestia lui Ortaçgil, ea a semnat un contract cu compania de producție Ada Müzik. După ce a lucrat la un studio timp de șase luni, două mii de copii ale primului ei album, Uyan , au fost lansate.  După lansare, o serie de melodii, inclusiv „Gidersen”, „Leyla” și „Neden”, au devenit printre primele 10 hituri pe mai multe canale muzicale.

Mai târziu, Barbur a interpretat cântece pentru coloanele sonore ale serialelor TV Asi și Sırİlk . Ea a avut un duet cu Özgür Çevik pe o melodie realizată pentru serialul TV Gece Sesleri .  Barbur a scris și piesa „Șermin” pentru albumul lui Zuhal Olcay , Aşk'ın Halleri.

Advertisement