Music Wiki
Advertisement

Kayahan.jpg

Kayahan Açar (29 martie 1949 – 3 aprilie 2015) a fost un cântăreț și compozitor de muzică pop turcă . A fost un compozitor desăvârșit, clasându-se constant printre cei mai bine vânduți muzicieni turci din toate timpurile. Kayahan și-a compus tot propriul material și a lansat peste opt albume cele mai bine vândute pe parcursul unei cariere de trei decenii. Kayahan a lansat o serie de casete compacte , CD-uri și albume și a avut single-uri importante . A reprezentat Turcia la Eurovision Song Contest 1990 cu „ Gözlerinin Hapsindeyim ”.

Kayahan Açar s-a născut în İzmir, Turcia, la 29 martie 1949.  Și-a petrecut anii copilăriei și a tinerilor maturități în Ankara înainte de a se muta la Istanbul.

A devenit cunoscut pentru melodiile sale „Geceler” („Nopți”), „Kar Taneleri” („Fulgi de zăpadă”), „Esmer Günler” („Zile brunete”), care au fost cântate de Nilüfer , toate devenind mai târziu clasice.

Albumul său Yemin Ettim (I Swore), lansat pe 3 iunie 1991, a devenit un bestseller. El a inventat un motto „Yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerde buluşuruz” (Într-o zi, ne vom întâlni pe toţi undeva, al căror drum trece prin dragoste). A scris şi compus, de asemenea, cântece pentru copii, şi a apărut în emisiuni de televiziune pentru copii.

La 30 aprilie 1992, a lansat albumul Odalarda Işıksızım ( Fără lumină în camere). Zece melodii ale lui Kayahan din albumul intitulat Son Şarkılarım (Ultimele mele cântece), lansat de casa de discuri Raks Müzik în martie 1993, au avut un mare succes. Și-a continuat cariera cu albumele Benim Penceremden ( De la fereastra mea ), lansate în ianuarie 1995. Cântecul „Allah’ım Neydi Günahım” („Doamne, ce a fost păcatul meu?”) a fost cântat de mulți cântăreți și i-a adus mare succes. Cu acest album, el a introdus în lumea muzicii un cântăreț nou, tânăr și talentat, İpek Tüter, cu care s-a căsătorit mai târziu în 1999.

Albumul lui Kayahan^ din 1996, Canımın Yaprakları ( Frunzele vieții mele ) a avut opt ​​melodii și a exprimat „Allah kimseyi sevgisiz bırakmasın” (Fie ca Dumnezeu să nu lase pe nimeni fără iubire), subliniind conceptul „iubire” cu „Sevgisiz hiçbir şey yapışeylmaz. başı sevgidir" (Nimic nu se poate face fără iubire. Începutul tuturor este iubirea). În anul următor, a lansat albumul Emrin Olur (Apelul tău). Cel de-al nouălea album al său, Beni Azad Et (Set Me Free) a apărut în aprilie 1999 și conținea nouă melodii, unele dintre ele devenind hituri. Printre ele a fost un cântec, „ Gömeç ”, numele unei stațiuni de pe litoral din provincia Balıkesir., unde are o resedinta cu un studio de muzica special si unde si-a petrecut cea mai mare parte a timpului de vara.  Albumul Gönül Sayfam (Pagina sufletului meu), lansat pe 26 noiembrie 2000, care conține melodiile „17 Ağustos” (17 august) care comemorează cutremurul din 17 august 1999 și „Ninni” (Cantic de leagăn) pentru nou-născuta sa fiică Aslı Gönül. În Ne Oldu Can (What Happened Dear), lansat pe 17 decembrie 2002, Kayahan a subliniat importanța muzicienilor și artiștilor cu piesa sa „Bugün Aslında Bayram” (Azi este într-adevăr, ziua de sărbătoare), pe care a scris-o în memoria regretatului cântăreț și compozitor. Barış Manço .

Kayahan a primit primul său premiu important „Altın Portakal” (Golden Orange) cu piesa „Geceler” (Nopți) la Concursul Internațional de Muzică Mediteraneeană din 1986. El a reprezentat Turcia la Eurovision Song Contest 1990 cu piesa sa „ Gözlerinin Hapsindeyim ” (Sunt captiv în ochii tăi), care a ajuns pe locul 17. În 2003, a fost onorat cu Altın Kelebek (Fluturele de Aur) și cu premiul MÜYAP (Asociația Producătorilor de Muzică) pentru cel mai bine vândut-succes al albumului Ne Oldu Can . A lansat Kelebeğin Şansı (The Luck of the Butterfly) în 2005, iar Biriciğime (To My One and Only) pe 15 martie 2007.  A susținut multe concerte în Turcia și în străinătate.a avut loc în Piața Kızılay din Ankara cu ocazia Zilei Republicii în 1992, o mulțime de aproximativ 160.000 de oameni s-a adunat. Kayahan a susținut multe concerte benefice pentru a crea sau crește gradul de conștientizare despre mediu.

Advertisement