Music Wiki
Advertisement

Koray-candemir.jpg

Koray Candemir (născut la 7 august 1975) este un muzician, compozitor și producător de discuri turc. A fost solistul trupei rock turce Kargo . Spre sfârșitul anului 2008, Koray Candemir și Serkan Celikoz au decis să înceteze implicarea lor cu Kargo, din cauza diferențelor de viziune și opinie cu ceilalți membri ai Kargo. Ei și-au format noua trupă care se numește „maSKott”. În prezent se află în Seattle, lucrând la noile lor proiecte și și-au lansat albumul de debut în 2010. Pe lângă cântat, Koray cântă și la chitară în Kargo și maSKott. Pe lângă munca sa muzicală, el este cunoscut pentru actoria și activitatea de caritate.

Cariera muzicală a lui Candemir a început cu formația sa de liceu, care a câștigat mai multe premii de la „Milliyet Liselerarasi Muzik Yirismasi” (Concursul de muzică a liceului Milliyet). După absolvirea liceului, Koray Candemir a început să cânte la cluburile de muzică locale. În 1994, după ce l-au auzit cântând, Selim Ozturk și Mehmet Senol Sisli l-au invitat pe Koray să se alăture lui Kargo ca solis . În 1996, Kargo și-a lansat albumul de debut „Yarina Ne Kaldi? (Ce mai rămâne pentru mâine?) Albumul a avut un succes instantaneu, făcând din Kargo cea mai populară trupă rock, iar Koray Candemir una dintre cele mai recunoscute chipuri din Turcia.

A mai lansat patru albume cu Kargo în perioada 1997–2000, Sevmek Zor (Dragostea este grea), Yalnizlik Mevsimi (Sezonul singurătății), Sen Bir Meleksin (Ești un înger) și Best of Kargo. Toate aceste albume au contribuit la creșterea popularității lui Kargo și Koray Candemir. După ce a fost lansat cel mai bun album, Kargo a decis să meargă pe drumurile lor separate pentru un timp pentru a se concentra pe proiectele lor personale. În acest timp, Candemir a făcut pași către o carieră solo, odată cu lansarea efortului său de debut solo „Sade” (Simple) în 2001.

În 2002, Candemir și-a surprins fanii când a preluat rolul de prezentator al concursului muzical „Sing Your Song” (Sarkini Soyle), difuzat la Show TV. Mai târziu, în 2005, Candemir și-a oferit sprijinul și vocea pentru albumul de debut Manga , locul final al concursului de muzică „Sing Your Song”.

După o pauză de trei ani, Kargo s-a regrupat în 2003 pentru a începe lucrul la următorul lor album de studio. Lansarea lor din 2004 „Ates ve Su” (Foc și apă) a fost primită de fani cu mare interes. În 2005 Candemir a demonstrat această expertiză în muzică, fiind unul dintre membrii juriului la concursul „iCan Film, Muzik ve Tasarim” (iCan Movie, Music and Design by Apple Computers). În 2005, Candemir a lansat „Yildizlarin Altinda” (Sub stele) cu Kargo. Acest album a constat din cover-uri de melodii rock și pop turcești și a devenit un succes instantaneu vânzându-se în peste 100.000 de exemplare. Odată cu succesul „Yildizlarin Altinda”, Kargo a făcut un turneu în Turcia, susținând peste 100 de concerte într-un an, care a devenit al doilea cel mai mare număr de concerte susținute de un artist rock turc. În 2007, pentru prima dată Candemir a preluat rolul de producător al albumului de debut al GECE, o trupă de rock turcească. Albumul de debut al GECE a fost lansat în mai 2008.

Advertisement