Music Wiki
Advertisement
Maria Teresa.png

Maria Teresa Agnesi ( pronunția italiană:  [maˈriːa teˈrɛːza aɲˈɲɛːzi, -ɲeːz-] ; 17 octombrie 1720 – 19 ianuarie 1795) a fost o compozitoare italiană . Deși era cel mai faimoasă pentru compozițiile ei, a fost, de asemenea, o clavecină și cântăreață desăvârșită, iar majoritatea compozițiilor ei supraviețuitoare au fost scrise pentru tastatură, voce sau ambele.

Maria Teresa s-a născut la Milano din Pietro Agnesi, un om prevăzător din nobilimea mai mică. El a oferit educație timpurie atât pentru Maria Teresa, cât și pentru mai faimoasa ei soră mai mare, Maria Gaetana , o minune a matematicii și a limbii care a ținut prelegeri și a dezbătut în toată Europa, în timp ce sora ei a jucat. Maria Teresa a fost căsătorită cu Pier Antonio Pinottini pe 13 iunie 1752 și s-au stabilit într-un cartier populat de intelecturi și artiști, dar în cele din urmă au suferit o ruină financiară gravă. Pinottini a murit nu prea mult după aceea.

Nu se știu multe despre Maria Teresa. Nu se știe nimic despre educația sau profesorii ei, iar datele compozițiilor ei sunt în mare parte necunoscute. Multe dintre compozițiile ei s-au pierdut, deși există înregistrări ale existenței lor. Cariera ei a fost posibilă de Lombardia austriacă, care s-a dovedit progresistă și luminată în drepturile femeilor. Mișcarea a fost mai răspândită în Viena și Dresda decât în ​​orașul ei natal, Milano, iar Maria Teresa a găsit mai mult succes și public mai apreciat în aceste orașe decât în ​​locul ei natal.

Maria Teresa a avut mai multe spectacole celebre, poate cea mai faimoasă pe 16 iulie 1739, când celebrul călător francez Charles de Brosses a fost foarte impresionat de muzica ei. Nu era singurul; contele Gerolamo Riccati a scris mai multe scrisori lăudându-i compozițiile și talentul muzical. O altă reprezentație foarte faimoasă a fost debutul ei în teatru, Cantata Pastorale Il Ristoro d'Arcadia , din Milano, la Teatro Regio Ducale în 1747, unde și-a dedicat piesa diferiților domnitori ai zonelor înconjurătoare ale Saxiei și Austriei.

Agnesi s-ar bucura de patronajul Mariei Tereza , sfânta împărăteasă romană și suverană a Lombardiei, și al Mariei Antonie Walpurgis , o compozitoare talentată și contemporană. Se spunea că împărăteasa romană a cântat la celebra spectacol din 1747 a Mariei Tereza Agnesi.

Maria Teresa a murit la Milano în 1795.

Advertisement