Music Wiki
Advertisement

Motorhead.jpg

Motorhead au fost un grup rock britanic format in iunie 1975 de catre basistul, cântăreț, compozitor și doar membru constant Ian "Lemmy" Kilmister , chitaristul Larry Wallis si bateristul Lucas Fox . Trupa este adesea considerată un precursor al noului val de heavy metal britanic , care a reactivat heavy metalul la sfârșitul anilor 1970 și începutul anilor 1980.  Deși câțiva chitariști și bateri au cântat în Motörhead, majoritatea albumelor și single-urilor lor cele mai bine vândute prezintă lucrarea luiPhil „Philthy Animal” Taylor la tobe și „Fast” Eddie Clarke la chitare.

Motörhead a lansat 22 de albume de studio, 10 înregistrări live, 12 albume compilație și cinci EP-uri într-o carieră de 40 de ani. De obicei, un trio puternic , ei au avut un succes deosebit la începutul anilor 1980, cu câteva single-uri de succes în top 40 din Marea Britanie . Albumele Overkill , Bomber , Ace of Spades , și în special albumul live No Sleep 'til Hammersmith au cimentat reputația lui Motörhead ca o trupă rock de top.  Trupa se află pe locul 26 în topul VH1 's 100 Greatest Artists of Hard Rock.  Începând cu 2016, au vândut peste 15 milioane de albume în întreaga lume.

Cel mai adesea clasificat ca heavy metal, Motörhead a fost creditat că a făcut parte și a influențat numeroase scene muzicale, în special thrash metal și speed metal. Lemmy, totuși, a insistat întotdeauna că sunt o trupă rock and roll . El a spus că au mai multe în comun cu trupele punk, dar cu un sunet unic, Motörhead este îmbrățișat atât în ​​scenele punk, cât și în cele metal. Versurile lor acopereau de obicei subiecte precum războiul , binele versus răul , abuzul de putere , sexul promiscuu , abuzul de substanțe și, cel mai faimos, jocurile de noroc , tema din urmă fiind în centrul cântecului lor de succes „ Ace of Spades ”.

Lemmy a murit la 28 decembrie 2015 din cauza aritmiei cardiace și a insuficienței cardiace congestive , după ce a fost diagnosticat cu cancer de prostată .  A doua zi după moartea sa, bateristul Mikkey Dee și chitaristul Phil Campbell au confirmat ambii că Motörhead s-a dizolvat. Până în 2018, toți cei trei membri ai formației clasice a lui Motörhead (Lemmy, Taylor și Clarke) au murit.

Advertisement