Music Wiki
Advertisement

Pascal Danel.jpg

Jean-Jacques Pascal cunoscut profesional ca Pascal Danel (născut la 31 martie 1944)  este un cântăreț și compozitor pop francez.

El a fugit de la școală pentru a deveni funambul pentru un circ ambulant.  În acest moment și-a asumat numele de scenă.  O accidentare în urma unei căderi, și-a încheiat zilele cu sârmă înaltă și s-a orientat spre scrierea de cântece ca parte a recuperării sale.

Și-a început cariera de cântăreț în 1962.  După două hituri minore, a obținut un hit numărul 1 în Franța și în diferite țări europene cu „La Plage aux Romantiques”,  un disc de aur în 1966, urmat în 1967 prin succesul internațional al „ Kilimandjaro ”,  single de platină și numărul 1, înregistrat de Danel în șase limbi. Piesa a fost înregistrată de peste 180 de ori de diverși artiști internaționali și este unul dintre cele mai mari standarde franceze ale deceniului.

Apoi a înregistrat multe dintre melodiile sale nu numai în franceză, ci și în italiană, spaniolă sau japoneză și a făcut turnee internaționale. În 1972, a ajuns pe locul trei la festivalul de cântece Rose d'Or d'Antibes cântând „Ton Ame”.

Au urmat multe hituri, inclusiv un alt număr unu cu „Comme Une Enfant” și câteva hituri din Top 10 la sfârșitul anilor 1960 și 1970. Alte single-uri au fost doar hituri minore. În 1979, „La Plage aux Romantiques” a ajuns din nou în Top 5, Danel a făcut din nou un turneu și a lansat un album live, precum și piese noi. S-a întors la mijlocul anilor 1980 ca producător TV de succes și a ajuns din nou în topuri în 1989, cu o compilație produsă de fiul său, Jean-Pierre , chitarist și producător, care ia adus lui Danel un alt disc de aur. Ultimul său album cu material nou a fost publicat în 2000.

Între 2007 și 2009, Pascal a fost unul dintre puținii membri ai unui turneu nostalgic de doi ani și jumătate, alături de câteva icoane ale anilor 1960, susținând concerte sold-out în cele mai mari săli de concerte franceze. Turul a vândut 1.750.000 de bilete.

Advertisement