Music Wiki
Advertisement

Reyhan Karaca.jpg

Reyhan Karaca (născut la 8 noiembrie 1970) este o cântăreață turcă.

Karaca s-a născut ca fiica actorului Ahmet Karaca în Harbiye, Şişli . Ea a crescut într-o familie care era strâns asociată cu muzica. La vârsta de 8 ani, a câștigat premiul pentru Corul Copiilor din Istanbul. După ce a urmat școala primară Harbiye, ea a promovat examenele de la Conservatorul de Stat de Muzică Turcă a Universității Tehnice din Istanbul și și-a continuat studiile la Departamentul de Pregătire a instrumentelor. Admirația ei pentru George Michael a determinat-o să urmeze o carieră muzicală în 1984.

Și-a terminat studiile secundare și universitare la Universitatea Tehnică din Istanbul. Și-a luat masterul la Departamentul de Muzică al Universității Tehnice din Istanbul. După absolvire, ea a lucrat ca instructor la Conservatorul de Stat al Universității Tehnice din Istanbul timp de trei ani. De asemenea, a predat muzică la un liceu privat timp de un an și la un colegiu privat timp de un an.

Și-a început viața profesională muzicală în 1987. A lucrat ca solist și instrumentist pentru un număr de muzicieni. În 1988, Karaca și Melih Kibar au căutat să reprezinte Turcia la Eurovision Song Contest, dar au fost eliminați în calificări. În 1990, ea a început să lucreze pentru Zerrin Özer ca solist timp de șapte ani.  În 1991, împreună cu İzel și Can Uğurluer , ea a reprezentat Turcia la Eurovision Song Contest 1991 . S-au clasat pe locul 12 cu 44 de puncte.

În urma participării ei la concurs, ea a primit o serie de oferte pentru realizarea primului ei album de studio. În 1993, Karaca și-a lansat primul album de studio, Bașlangıç , sub conducerea lui Garo Mafyan . Ea nu a promovat albumul deoarece nu a fost realizat în conformitate cu modul muzical din acea perioadă.

Principala ei descoperire a avut loc pe 20 mai 1997, când a fost lansat cel de-al doilea album de studio Sevdik Sevdalandık.

În 2012, Karaca s-a concentrat mai mult pe cariera ei de actor. S-a alăturat echipei Abdullah Sahin Spot Theatre și a avut un rol în piesa I Died, Died, Resurrected alături de Abdullah Şahin, Merve Sevi , İpek Tanrıya, Ali Yaylı și İrem Mercan.  În același an, Ossi Music și-a lansat maxi single-ul Summer pe 5 iunie 2012. Hakan Eren a servit ca producător al albumului, iar Alper Atakan a fost directorul muzical al acestuia. Albumul conține „Loving is the Greatest State” de Emel Müftüoğlu din 1994, scris de Şehrazat , precum și piesa „I've Been Alone for a Hundred Years”, compusă inițial de Zeki Güner.

Pe 13 ianuarie 2015, GNL Entertainment și DMC au distribuit single-ul ei „Sobe”, care a fost produs de Isaac Angel, scris de Murat Güneș și compus de muzicianul american James Hayden Gallagher. Melodia a fost înregistrată la un studio din New York . Videoclipul său muzical a fost filmat în Philadelphia și New York City.  Pe 13 mai 2015, DMC a lansat noul ei single „Șans”, care a fost scris de Ayla Çelik și aranjat de James Hayden Gallagher. Cântecul a fost din nou înregistrat la New York. Isaac Angel a fost director de artă și imagine, iar Gökhan Özdemir a regizat videoclipul său, care a fost filmat în New York, New Jersey și Philadelphia.

Pe 5 ianuarie 2016, TRT Kent Radio Istanbul a început să difuzeze programul de radio al lui Karaca Reyhan Karaca ile Başarı Öyküleri . În fiecare săptămână, Karaca a aruncat lumină asupra poveștilor unor invitați celebri și artiști din diferite sectoare.  Pe 20 aprilie 2016, DMC a lansat noul ei single „Kelebek”, care a fost scris de Berksan și compus de Turaç Berkay Özer. Gökhan Özdemir a regizat videoclipul său, care a fost filmat în SUA și Turcia.

Pe 7 mai 2018, Karaca a lansat noul ei single „Roma”, care a fost scris de Selahattin Erhan și compus de Okan Akı. Yașar Kekeva Plakçılık a produs single-ul. Dansatorii și modelul Ali Yücel l-au însoțit pe Karaca în videoclipul regizat de Gökhan Özdemir în fabrica de pantofi Beykoz.

Advertisement