Music Wiki
Advertisement
Squallor.jpg

Squallor a fost un grup muzical italian , format în 1969  (alte surse se referă la 1971 ca data formării  ) și activ până în 1994 . Notorietatea lor este legată mai ales de textele deosebit de explicite, satirice și adesea grotești.

Grupul s-a format în 1969  în jurul figurilor textiștilor, compozitorilor și caselor de discuri Daniele Pace , Totò Savio , Giancarlo Bigazzi (principalul textier al grupului), Alfredo Cerruti („povestitorul”) și Elio Gariboldi, care a abandonat proiect în 1974, căruia i s-au alăturat ulterior, temporar, alți membri externi precum Gianni Boncompagni (voce printre altele în piesa Vacca ), și Gigi Sabani care a colaborat la ultimul album Cambiamento , înlocuind vocea lui Savio, care în urma unei intervenții chirurgicale în 1990. compromitese folosirea corzilor sale vocale.

Factorul determinant în formarea grupului a fost viziunea filmului Bedazzled din 1967 , regizat de Stanley Donen și scris și cu Peter Cook și Dudley Moore .  În special, a fost un cântec cântat de evazivul Drimble Wedge și grupul Vegetation care l-a inspirat pe Alfredo Cerruti, deoarece cântecul nu a fost cântat, ci recitat cu un ton detașat de Peter Cook, stil care a caracterizat ulterior întreaga producție de Mizerie .

The Squallor a strâns un răspuns public considerabil, în ciuda lipsei inițiale de promovare directă, nefiind niciodată afișat public să interpreteze una dintre melodiile lor și o cenzură inevitabil din partea radioului (excluzând câțiva radiodifuzori locali și excluzând unele melodii care au fost difuzate de RAI, cum ar fi ca 38 iulie și potopul  )  . În a doua jumătate a carierei lor, au filmat câteva reclame. Cel mai mare succes comercial al lui Squallor a fost albumul din 1985 Touch the apricot  , datorită prezenței single-ului USA for Italy (parodia proiectului USA for Africa și celebrulWe Are the World ), cu un text care, renunțând pentru o dată la limbajul obișnuit, a obținut permisul pentru a fi difuzat prin aer.

Dintre temele recurente ale producției lor trebuie menționat cea legată de Pierpaolo , subiect pe care s-a construit un adevărat serial. Personaj cu o voce cheruloasă, el a reprezentat un fiu răsfățat care a călătorit prin lume risipind banii pe care tatăl său, în ciuda faptului că l-a renegat, a fost nevoit să-i trimită sub șantaj de către fiul său pentru afacerea lui umbrită. Apărut inițial în piesa Famiglia Cristiana prezentă în albumul Pompa , a fost văzut dedicându-și o piesă fixă ​​în albumele următoare cu un telefon către tatăl său venit din cele mai disparate locații din lume. Personajul a fost folosit și de Cerruți ca concurent în chestionarele telefonice ale Back all!. În aceeași emisiune de televiziune, Cerruti a prezentat o serie de gaguri care interacționau cu Renzo Arbore și Nino Frassica , interpretând personajul profesorului Pisapia și, împreună cu Arnaldo Santoro , mimând comunicațiile radio ale patrulelor de poliție în schița Volante 1 a Volante 2 , deja anticipat în piesa Abat-jour (de pe albumul Vacca din 1977 ) și revăzut ulterior în piesa Process a Miami (de pe albumul din 1988 Cielo hard ).

În 1994, ultimul album oficial al lui Squallor, Cambiamento , a fost lansat, în timp ce toate celelalte discuri au fost lansate și pe vinil, acesta a fost primul lansat doar în format CD. Profitând de vocea lui Gigi Sabani , pe album a fost adăugată piesa Albachiava (de Giancarlo Bigazzi, Gaetano Savio, Alfredo Cerruti), o parodie a Albachiarei de Vasco Rossi (în melodia „Vasco Bossi, cântărețul acela cu părul gras” , în partea finală a piesei, pe bună dreptate a fost maltratat de un manager zgârcit după un concert pe un stadion unde melodia a fost cântată coral de mii de fani).  Au urmat doar colecții și, în 2000,Hitul (S) Squallor Remix , care conținea și ineditul Uh Playboy's , un album remix, produs și creat de DJ N-Joy (alias Leonardo Stella), dintr-o idee a lui Giancarlo Bigazzi.

În noiembrie 2007, Alfredo Cerruti a jucat împreună cu Nino Frassica într-o reclamă la Wind TV în care „vocea lui off” tipică se distingea clar. La sfârșitul anului 2008, Cerruti a participat la reclamele radio ale lui Wind, interpretând personajul lui Pierpaolo, iar ulterior cei doi au înregistrat piesa S'M'S , conținută în compilația Wind Winter Collection 4 . A fost o operațiune care a evocat într-un mod flagrant stilul tipic al cântecelor lui Squallor, deși „înmuiat” și curățat de orice posibil limbaj murdar. Alfredo Cerruti s-a stins din viață pe 18 octombrie 2020, la vârsta de 78 de ani.

Advertisement