Music Wiki
Advertisement

Stefano-battaglia.jpg

Stefano Battaglia ( Milano , 31 august 1965 ) este un pianist și compozitor italian.

A desfășurat o intensă cercetare specifică în jurul interpretării solo atât în ​​domeniul clasic (cu repertorii baroc și contemporan) cât și în improvizație (7 albume solo pentru pian), concentrându-se în același timp și pe dialogul dintre instrumentele de percuție, evidențiat de lungul colaborări, în duo cu percuționiștii Pierre Favre (albumul Omen ), Tony Oxley (cd-ul Explore a fost votat în Statele Unite printre cele mai bune zece albume europene ale deceniului 1990-2000) și Michele Rabbia cu albumele Stravagario I și II și Pastorale.

În 2004 începe colaborarea cu prestigioasa casă de discuri germană ECM , care publică 7 albume ale pianistului: albumul dublu Raccolto , albumul dublu Re: Pasolini , o lucrare celebrativă inspirată și dedicată figurii și operei lui Pier Paolo Pasolini . Omagiu Pasolini este interpretat în cele mai prestigioase săli de concerte din lume, inclusiv Steinway Hall din New York, Alte Oper din Frankfurt și Teatrul Vachron din Atena.

Pastorale , un nou capitol în parteneriatul duo-ului cu percuționistul Michele Rabbia, care de-a lungul anilor a cultivat în același timp colaborări importante, dialogând cu alte discipline ale artei, în special cu dansul, teatrul și pictura.

Din 2007 s-a concentrat în special pe Trio-ul cu Salvatore Maiore și Roberto Dani, cu care înregistrează trei albume pentru ECM : The River Of Anyder , Songways și In the Morning.

Advertisement