Music Wiki
Advertisement
Stormy Six.jpg

Stormy Six a fost o trupă italiană de rock progresiv și folk fondată la Milano în 1966. Au cântat și au înregistrat până în 1983, mai ales ca sextet , dar ocazional ca cvartet , cvintet și septet . Deși formația lor s-a schimbat considerabil de-a lungul anilor, membrul fondator Franco Fabbri a rămas alături de grup pe toată durata sa. În mai 1993, au cântat la un concert de reuniune la Milano, care a fost înregistrat și lansat pe un CD , Un Concerto (1995).

Stormy Six a fost cel mai bine cunoscut ca una dintre cele cinci trupe originale Rock in Opposition (RIO) care au concertat la primul festival RIO din martie 1978 la Londra . Ulterior, au participat activ la formarea RIO ca organizație și au concertat în toată Europa cu alte RIO și trupe conexe.

Stormy Six a început în 1966 ca o trupă pop / rock psihedelic , lansând pentru The Rolling Stones în primul lor turneu italian în 1967. După câteva schimbări în line-up, Stormy Six a trecut la stanga / protest folk rock și primele trei albume, înregistrate. la sfârșitul anilor 1960 și începutul anilor 1970, reflectă acest stil. La mijlocul anilor 1970 muzica lor a devenit mai complexă și au început să experimenteze, trecând în rock progresiv .

La sfârșitul anului 1974, Stormy Six și alți muzicieni din Milano au format o cooperativă muzicală numită L'Orchestra, care avea ca scop „promovarea tuturor tipurilor de muzică necomercială și includea muzică de avangardă, jazz, politică, de protest și populară”.  A devenit, de asemenea, o casă de discuri independentă pe care muzicienii o gestionau singuri și pe care Stormy Six și-a lansat multe dintre propriile single-uri și albume. Stormy Six a jucat un rol principal în afacerile L'Orchestra.

Expunerea lui Stormy Six și colaborarea cu artiști străini a început în 1975, când grupul englez de avan-rock Henry Cow a făcut un turneu pentru prima dată în Italia. Stormy Six l-a invitat pe Henry Cow să se alăture L'Orchestra  , ceea ce a cimentat o relație între cele două trupe. Mai târziu, în 1978, Henry Cow a invitat Stormy Six și alte trei grupuri europene să cânte la un festival Rock in Opposition (RIO) din Londra . Ca unul dintre cei cinci membri originali ai RIO, Stormy Six a participat activ la formarea RIO ca organizație. În 1979, Stormy Six a organizat un al doilea festival RIO la Milano, unde cei șapte membri RIO au cântat într-un eveniment de o săptămână.

Cel de-al șaselea album al lui Stormy Six, L'Apprendista (1977) a fost bine primit în cercurile rockului progresiv  , iar următorul lor album, Macchina Maccheronica (1980) le-a câștigat un loc în „genul RIO”.  Georgie Born de Henry Cow a fost invitat la Macchina Maccheronica și a cântat cu Stormy Six în câteva dintre concertele lor la acea vreme.

După ce a mai înregistrat un album, Al Volo (1982), Stormy Six s-a despărțit în 1983.

În iulie 1983, trei dintre foștii membri ai Stormy Six ( Franco Fabbri , Umberto Fiori și Pino Martini) au colaborat cu grupul avan-rock german Cassiber ( Chris Cutler de la Henry Cow, Heiner Goebbels și Alfred Harth ) pentru un atelier public și un proiect de înregistrare la Cantiere Internazionale d'Arte din Montepulciano . Înregistrările au fost ulterior difuzate de RAI Radio3 , Radio Italiană, iar șapte dintre piese au apărut ulterior sub numele Cassix ( Cas siber/Stormy Six ) pe Recommended Records .revistă sonoră, Rē Records Quarterly Vol.1 No.3 (1986).

La 10 mai 1993 a avut loc o reuniune Stormy Six pentru un spectacol la Teatrul Orfeo din Milano. Concertul a fost înregistrat și ulterior lansat pe un album live, Un Concerto (1995).

Advertisement