Music Wiki
Advertisement

Superbus Trupa.png

Superbus este o trupă franceză de pop / rock din cinci piese formată în 1999 cu Jenn Ayache în voce principală. Numele trupei provine din cuvântul latin superbus, sens mândru, pe care Ayache s-a împiedicat în timp ce naviga printr-un dicționar latin. Trupa a lansat până acum cinci albume de studio și un album de compilație.

În 2002, Superbus a lansat primul său album, Aéromuzical. Al doilea album al trupei, Pop'n'gum, lansat în 2004, a fost produs de David Salsedo de la Silmarils. În 2006, Superbus a câștigat premiul pentru cel mai bun act francez la MTV Europe Music Awards și, în 2008, premiul pentru muzică NRJ al celei mai bune trupe de muzică franceză. După trei luni de turneu în vara anului 2010, formația a anunțat o scurtă pauză, timp în care fiecare membru ar lucra la proiecte solo.

În august 2011, chitaristul principal al trupei, Patrice Focone, a anunțat că vor începe să lucreze împreună la noul material la începutul lunii septembrie. În aprilie 2012, Jenn a anunțat că formația finalizează amestecarea noului lor album și va pleca în turneu mai târziu în 2012. Au lansat un nou single în iunie intitulat „All Alone” și au lansat un videoclip muzical pentru el la scurt timp, single single intitulat "A la chaine". Totuși, un al treilea single „Whisper” îl prezenta pe Richie Sambora din Bon Jovi. Un videoclip muzical pentru single a fost lansat de Halloween 2012. La începutul lunii noiembrie 2012, formația a început să se angajeze în Apus de soare de la sfârșitul anului 2012 până în vara anului 2013 pentru a-și promova albumul Apus de soare. În octombrie 2015, Superbus a lansat o melodie non-single numită „Un Autre Monde” pentru un album cu diverși artiști numit Tribute Téléphone.

În 2016, Superbus a început să tachineze pentru un nou album pagina de Facebook. Acest album a fost cel dezvăluit a fi Sixtape, al șaselea album al trupei și a fost lansat în 2016, pe 3 iunie. Primul single de pe album se numește "Strong and Beautiful", pe care Superbus l-a lansat versuri video pentru pe 4 martie 2016. Al doilea single de pe album se numește "Pe râu", iar Superbus a lansat un versuri video pentru aceasta pe 12 septembrie 2016. Singurele au, de asemenea, o versiune acustică, condusă la pian, inclusă pe CD-urile cu ediție limitată, acestea având și versuri mai scurte decât versiunile originale.

Pe 15 iunie 2019, trupa a dezvăluit afișul unui nou turneu care înseamnă sărbătoarea a 20 de ani a formației. Ulterior, s-a mai dezvăluit că trupa va avea probabil un nou album la începutul anului 2020. Cel mai recent EP al formației, numit XX, a fost lansat pe 13 martie 2020.

Advertisement