Music Wiki
Advertisement

The afterglow.jpg

The Afterglow este o trupă rock italiană cu influențe englezești clare, fondată în 1998.

Membrii fondatori, solistul pe jumătate englez Dave Timson și chitaristul Mik Lennard, care au început trupa în 1998. După câteva schimbări de linie, bateristul Alex Cherry s-au alăturat în 2002. Trupa a decis să se bazeze parțial în Italia și parțial în Marea Britanie pe sunetul lor, despre care sa simțit că se aseamănă mai mult cu un format englezesc în patru piese decât cu o trupă tipic italiană. Capacitatea lui Timson de a scrie și vorbi fluent engleza din cauza unei mame născute în Sheffield a fost principalul motiv pentru acest lucru. Din 2004 până în 2010, The Afterglow a fost administrat de partenerul și directorul general Ethnoworld/Silent Revolution, Valerio Meletti .

Primul lor EP oficial cu patru piese Modern Life Virus a fost publicat de casa de discuri Silent Revolution Ltd din Londra (care a descoperit trupa după ce a obținut o copie a EP-ului lor neoficial anterior) în 2004, odată cu lansarea single-ului de debut Journey . Cel de-al doilea ep al lor, Love's The Cure (2005) conţinea single-ul Love , primind multe aprecieri de critică atât în ​​Marea Britanie, cât şi în Italia şi prezentat pe MTV. Aceasta a fost prima lansare a trupei după ce au semnat cu EMI Publishing UK. 2006 s-a dovedit a fi un an fundamental pentru trupă, în turneu intens atât în ​​Italia, cât și în Regatul Unit, când albumul lor de debut Decalogue Of Modern Lifemixat de Steve Orchard (U2, Travis, McCartney, Coldplay), a fost lansat în noiembrie. Albumul a primit difuzări în întreaga lume, inclusiv în Marea Britanie, SUA, Canada, Australia, Italia și alte țări europene, în timp ce al treilea single Setting Sun a fost difuzat pe MTV, printre altele. După plecarea fostului basist David Madson, trupa a continuat să cânte live în trei piese, inclusiv apariția la Festivalul HUB din Liverpool pentru al treilea an consecutiv, Timson luând rolul de cântăreț-basist. Trupa s-a hotărât cu formația lor actuală de patru piese în mai 2008, când l-au primit înapoi pe fostul chitarist Alberto Garau (care a avut o perioadă cu trupa în 2001).

Trupa a lansat al doilea album de studio Sorry , în iunie 2009. Albumul a fost înregistrat și mixat la Suonovivo Studios (Bergamo, Milano) de Dario Ravelli (asistent de mixare pentru primul album), iar producția a fost repartizată lui Dave Timson și Mik Lennard. .

Pe 2 februarie, anticipând lansarea albumului în întreaga lume, cinci single-uri diferite au fost luate și lansate în diferite țări (SUA, Marea Britanie, Italia, Japonia, Australia) unde trupa a avut succes cu albumul de debut. Lansarea lui Sorry a fost urmată de un turneu de promovare în care trupa a cântat în mai multe locații bine cunoscute din Marea Britanie (cum ar fi „The Fly”, în Londra, „The Cavern”, în Liverpool și „The Classic Grand” în Glasgow). În timpul acelui turneu, trupa a cântat primele concerte live în Belgia (Beursschouwburg din Bruxelles, printre altele) și Țările de Jos.

All of You (Piss me off) , Merry-Go-Round , Your heart plastic skin au devenit casete video regizate de Davide Valle, un cineast tânăr și talentat care a urmărit trupa pe tot parcursul turneului european. Cel mai recent single al lui Sorry („Before the Afternoon”) a fost difuzat pe scară largă pe multe posturi de radio internaționale, în toată Europa (Virgin Radio-Italy-, XFM-UK-, BBC6-UK- pentru a numi doar câteva).

Scuze recent [ când? ] a atins numărul considerabil de 20.000 de copii descărcate.

În mai 2011, site-ul trupei a anunțat un nou proiect secundar numit Adam Frei, lansat de Rat Singer, un videoclip animat ironic, incorect din punct de vedere politic.

În 2012, după trei ani și jumătate de activitate cu trupa, Alberto a plecat din motive profesionale, pentru a-și dedica toate eforturile altor proiecte. Trupa a decis să continue ca un trio.

În 2018, după cincisprezece ani, Alex Cherry a părăsit trupa pentru a se dedica unui proiect solo.

Advertisement