Music Wiki
Advertisement
Vincenzo Albrici.png

Vincenzo Albrici (26 iunie 1631 la Roma - 7 septembrie 1687 la Praga ) a fost un compozitor italian, fratele lui Bartolomeo și nepotul lui Fabio și Alessandro Costantini.

Albrici s-a născut ca fiul cântărețului care s-a stabilit din Marche la Roma. În 1641 a devenit student la Collegium Germanicum et Hungaricum sub conducerea lui Giacomo Carissimi . În 1647 a fost plătit ca organist la Santa Maria in Vallicella . În 1652 a fost invitat de Alessandro Cecconi și a început să lucreze pentru regina Christina a Suediei împreună cu fratele său, care s-a alăturat corului de băieți. Tatăl său, un alto , a cântat Rugăciunea Domnului în suedeză când regina a abdicat în iunie 1654. Albrici a rămas la Stockholm când Karl X Gustav a devenit rege.

Apoi, Albrici a devenit vice-capellmeister comun cu Giovanni Andrea Bontempi sub Heinrich Schütz la Dresda (1659). Fratele lui Vincenzo, Bartolomeo Albrici, a preluat funcția de organist.

Vincenzo și sora sa Leonora, de asemenea cântăreață, au plecat în Anglia și au devenit parte a King's Italian Musicke. Bartolomeo li sa alăturat în 1666 și a rămas în Anglia  când Vincenzo s-a întors la Dresda. În 1681 a câștigat postul de organist la Thomaskirche , poziție care a necesitat convertirea la protestantism. Câteva luni mai târziu, s-a mutat pentru tot restul vieții la biserica Augustină Sfântul Toma, din Mala Strana, Praga.

Advertisement