Music Wiki
Advertisement
Yasemin Aygün Savgı.jpg

Yasemin Aygün Savgı (născut la 4 martie 1982), mai cunoscută sub numele de Yasemin Mori , este o cântăreață de muzică rock alternativ.

Fiica tatălui arhitectului militar și a mamei născute în Edirne a lucrat ca șef de vânzări la Turkish Airlines , numele ei de familie inițial era Savgı . Ea alege să urmeze scena alias mori , care înseamnă fată în diferite dialecte etnice turcice balcanice și care era un nume pe care mulți dintre prietenii ei l-au numit când era tânără.

Prima ei melodie a compus-o când era adolescentă, cu contribuțiile din cota record de muzică a surorii ei mai mari. La un concert Kings of Convenience de la Istanbul, pe 6 iulie 2005, ea a invadat scena dansând singură. Primul ei album Hayvanlar a fost lansat pe 10 iulie 2008 de Irmak Plak. Mori și-a lansat cel de-al doilea album de studio Deli Bando în octombrie 2012, după trei ani de dezvoltare, lucrând cu membrii Korhan Futacı ve Kara Orkestra și Boğaziçi Jazz Choir.

Mori și-a lansat al treilea album Finnari Kakaraska în martie 2015, având două cover-uri Gel de Ajda Pekkan și Kanatları Gümüş Kapak Bir Kuş de Nazım Hikmet.

Ea își împărtășește ocazional lucrările și anunțurile prin propria pagină Tumblr din august 2009, în calitate de absolventă în 2004 a Departamentului de Design Grafic de la Universitatea Bilkent.

Având o relație cu colegul producător de muzică Serhat Şensesli din 2017, ea a născut primul ei copil, Milano, pe 10 iulie 2020.

Advertisement